Indicatori de performanță în campanii AdBoost

Ce indicatori de performanță urmărești când analizezi statisticile campaniilor AdBoost în căutările pe Google? Te invităm să parcurgem împreună un glosar de termeni, explicații și sfaturi pentru a întelege mai bine rezultatele campaniilor.

Într-o lume digitală plină de cifre, într-o continuă dezvoltare, e ușor să cazi în capcana interpretării greșite a performanței campaniilor. Sunt atât de multe date încât, dacă te uiți doar, “la un copac nu mai vezi pădurea” și vice versa. La AdBoost am simplificat zona de Rapoarte Analytics și am păstrat doar indicatorii de performanță care contează.

Afisari AdBoost

 

1. Afișări potențiale (potential views of your ads)

După ce alegi cuvintele cheie în campania ta, Adboost identifică potențialul total al afisărilor anunțurilor din domeniul tău, în zona geografică aleasă, procentul total fiind împărțit între campaniile tale și ale competitorilor tăi.

Analizează totalul de afișări potențiale și câte a obținut campania ta din total, dacă diferența e mare recomandăm fie restrângerea ariei geografice a campaniei (ex: de la toată România la orașele mari), fie mărirea bugetului zilnic.

AdBoost Impressions

 

2. Afișări ale anunțurilor tale (impression share)

Reprezintă numărul de afișări pe care anunțurile tale le-au obținut în perioada calendaristică analizată.

Pentru un impact major al campaniei tale e recomandat să obții un procent între 50 și 70% din totalul de afișări. Analizează în Dashboard-ul AdBoost procentul obținut de campaniile tale.

AdBoost clicks

 

3. Clickurile obținute (clicks of your ads)

Inovația Google și implicit a platformei AdBoost este sistemul de plată doar performanță numită PPC (Pay Per Click). Cu alte cuvinte contul tău e taxat doar la click nu la afișarea unui anunț, adică un vizitator online care a accesat campania ta a ajuns deja pe site-ul tău, iar dacă a căutat în Google un cuvant cheie ales de tine în se consideră că e interesat de produsele sau serviciile oferite de afacerea ta (descrise pe site-ul tău).

Dacă obții un procent de afișări mare al potențialelor afișări și un număr mic de clickuri pot fi mai multe cauze: fie nu sunt multe căutari ale cuvintelor cheie alese de tine, fie zona geografică e prea mică sau costul per click e prea mare.

AdBoost cost per click

 

4. Cost per click (cost per result)

Dacă toate cifrele campaniei sunt în parametrii, adică există volum mare de afișari total ale anunțurilor și dacă obții un procent mare de afișări din total, plus suficiente clickuri, acest indicator de performanță devine esențial pentru că determină, într-o manieră matematică simplă volumul de trafic obținut de campanii pe site-ul tău (adică bugetul total împărțit la cosul click-ului).

Dacă traficul obținut produce rezultate pozitive business-ul tău (adică un procent din clickuri se transformă în comenzi, apeluri telefonice sau cereri de ofertă) obținând un cost per click bun și dacă vrei să crești rezultatele campaniilor, recomandăm să mărești bugetului zilnic și să lărgești aria geografică a campaniilor.

AdBoost CTR

 

5. Rata de click (click through rate)

Este procentul de clickuri obținut de campaniile tale AdBoost (de ex: ai obținut 1000 de afisări și 100 de clickuri, deci ai o rată de click de 10%) iar o interpretare a acestei cifre te poate ajuta să înțelegi dacă anunțurile tale sunt bine potrivite cu cuvintele cheie alese.

O rată de click bună este peste +5%, peste +10% este excelentă, iar o rată sub 2% necesită îmbunătățiri. În cazul unei rate de click mici recomandăm o rafinare de cuvinte cheie alese sau/și scrierea unor anunțuri mai atrăgătoare.

AdBoost costs of ads

 

6. Costul total (cost of your ads)

Este bugetul total al campaniilor tale consumat în perioada calendaristică analizată. În contul tău AdBoost, atunci când setezi bugetul zilnic vei putea vedea în avans estimarea costului lunar total lunar pe care îl vei investi în campanii, într-o lună calendaristică.

Dacă din totalul lunar estimat campaniile tale nu au ajuns niciodată la limită înseamnă că există probleme la setările campaniei (nu îsi atinge potențialul) dar niciodată costul total nu va depăsi limita estimată, calculată înmulțind bugetul zilnic cu o lună calendaristică (exemplu: 50 lei pe zi x 30 zile= 1500 Lei lunar).

AdBoost dashboard

 

Bonus

Cu indicatorii de performanță menționați mai sus, în zona de Statistici AdBoost poți face diferite de la rata de click pe cuvinte cheie sau pe anunțuri, până la costul individual și total al cuvintelor cheie sau al anunturilor. Idealul este să obții în campanii un cost per click cât mai mic, cu un procent mare de afișări ale anunțurilor și o rată de click cât mai mare.

Cât despre cum poți optimiza campaniile AdBoost, vom reveni într-un articol viitor cu idei și propuneri de recomandări pentru a obține rezultate mărite.

Happy Advertising!

AdBoost